neděle 8. dubna 2012

Cibulačka (Soupe l´ognion)

Knihu Mastering the Art of French Cooking jsem si asi před rokem koupila v Praze na Václaváku. Lehce omámená filmem Julie a Julia jsem ji prostě musela mít.
Dnes jsem z ní vařila poprvé....a to polévku, o které jsem již hodně slyšela, ale zatím ji neochutnala.
Víceméně jsem se držela receptu. Pominu-li ovšem fakt, že koňak jsem kvůli ní nekupovala. Jak jsem ale zjistila verzí cibulačky je hodně....Na youtube jsem našla i video s Julií. Mrkněte na to, stojí to za to :).



Cibulačka dle kuchařky Julie Child v mé verzi:
(pro 2-3 osoby)
500 g žluté cibule
30 g másla
1 lžíce oleje+olej na polití
1 lžička cukru
sůl, pepř
0,5 l hovězího vývaru
trochu hladké mouky na zaprášení
asi 2 dcl bílého vína
bageta
asi 15 dkg sýru gruyère

Postup:
Na plátky nakrájenou cibuli vaříme pod pokličkou na směsi másla a oleje asi 15 minut.
Poté odkryjeme a vmícháme sůl a cukr. Za stálého míchání vaříme asi 30 minut dokud cibule nezhnědne. Poté zaprášíme moukou a dobře rozmícháme. Zalijeme vývarem, přidáme víno. Pod lehce odklopenou pokličkou zvolna vaříme minimálně 30 minut. Dochutíme. Vlijeme do zapékací mísy, postrouháme syrovou cibulí a částí sýru. Poklademe plátky bagety (tu jsem si předem dala opéct v troubě a poté ji pokapala olejem),zasypeme sýrem a polijeme olivovým olejem. Vložíme do trouby a necháme asi 20 minut péct. .

Ihned podáváme

1 komentář:

  1. Mňam. Ale teda skoro 2 hodiny přípravy, to je něco. Já ji dělám asi tak hoďku, ale nazpékám a ještě přidávám balzamikový ocet, zvýrazní to pěkně chuť. Film Julie a Julia jsem ještě neviděla, ale už se na něj chystám a moc těším. Teď jsem akorát dokoukala seriál Šéfkuchař na divoko (Kitchen confidential) podle Anthonyho Bourdaina a je to super.

    OdpovědětVymazat